PepsiCo. porzuciło trzy lata temu aspartam na rzecz sukralozy i acesulfamu K. Chcąc ułagodzić konsumentów opowiadających się za tradycyjną recepturą Diet Pepsi (w naszym regionie znanej pod nazwą Pepsi Light), koncern przywrócił w 2016 r. wersję z aspartamem, ale w ograniczonym zakresie. Teraz w ramach marketingowej wojny o dominację z Diet Coke, która wprowadziła w br. nowe smaki, nowe opakowania i agresywną kampanię wokół Super Bowl, Diet Pepsi stawia ponownie na aspartam.
W Diet Coke, napoju będącym głównym konkurentem niskokalorycznej Pepsi, cały czas stosowano aspartam. I pomimo krytyki ze strony obrońców zdrowia, strategia ta opłaciła się Coca-Coli. W ub. r. na rynku amerykańskim sprzedaż wersji Diet Pepsi pozbawionej aspartamu spadła ilościowo o 8 proc., podczas gdy Diet Coke tylko o 2,5 proc. – wynika z danych “Beverage Digest”.
Przywrócona do łask wersja z aspartamem będzie reklamowana jako “Classic Diet Pepsi Taste” i wsparta reklamą telewizyjną w ramach szerszej kampanii “Pepsi Generations”, która zadebiutowała podczas Super Bowl. Wersja bez aspartamu zostanie utrzymana tylko w sprzedaży online.
(AdAge)