M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Amazon nie chce klientów dokonujących zbyt wielu zwrotów

( red. ) | 23 maja 2018, 06:00

Konta takich "kłopotliwych" użytkowników Amazon.com są zamykane bez ostrzeżenia.

Amazon zbudował wizerunek firmy przyjaznej użytkownikowi m.in. dzięki elastycznej polityce zwrotów. Możność zwrotu zakupionych artykułów bez zbędnych pytań zwiększyła presję w tym obszarze na tradycyjne sieci handlowe, gdyż ich klienci zaczęli oczekwać podobnego traktowania. Teraz jednak niektórzy klienci Amazona dokonujący – zdaniem detalisty – zbyt wielu zwrotów, otrzymują e-maile z informacją o zamknięciu konta użytkownika za "naruszenie regulaminu". Mają też zakaz zakładania nowych kont lub dokonywania zakupów z kont innych użytkowników. Inni klienci (jak widać na załączonym screenshocie) są wzywani do składania wyjaśnień na temat przyczyn dokonywania zwrotów, co spotyka się z bardzo negatywną reakcją, łącznie z wzywaniem do bojkotu Amazona. Nieprzychylne detaliście komentarze pojawiły się na Facebooku i Twitterze.

Rzecznik firmy twierdzi, że decyzje o blokowaniu użytkowników podejmowane są wyjątkowo, gdy dokonują oni "nadużyć" przez dłuższy czas. Amazon zachęca do odwoływania się od decyzji, które użytkownicy uznają za niesprawiedliwe.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,