M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Starbucks przekonuje się, że otwartość wobec klientów ma granice

( red. ) | 23 maja 2018, 06:00

Sobotnie oświadczenie amerykańskiej sieci, że będzie pozwalać korzystać z lokali - w tym toalet - także niepłacącym klientom, wywołało falę krytyki.

Oświadczenie zostało wprawdzie dobrze przyjęte przez część opinii publicznej, ale pojawiły się też liczne komentarze, że w kawiarniach może zabraknąć miejsc dla płacących klientów i że lokale zmienią się w schroniska dla bezdomnych i narkomanów. W poniedziałek (21 maja) Starbucks podjął próbę uspokojenia sytuacji, wyjaśniając, że takie zachowania klientów jak spanie, picie alkoholu czy używanie narkotyków w lokalu są nieakceptowalne, a pracownicy mają instrukcje, jak sobie z nimi radzić.

Starbucks zmaga się obecnie z problemem, który w dużej mierze sam stworzył, chcąc, by konsumenci postrzegali lokale sieci jako "trzecie miejsce" pomiędzy pracą a domem, w którym nie tylko pije się kawę, ale także po prostu spędza czas i swobodnie rozmawia. Sieć była poniekąd pionierem idei podjętej m.in. przez resturacje McDonald's oferujące darmowe Wi-Fi, by zachęcić klientów do pozostania dłużej w lokalu, która teraz budzi kontrowersje.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , ,