Kraj

Wojciech Usak jest nowym dyrektorem marketingu Imperial Tobacco Polska

Wojciech Usak został nowym dyrektorem marketingu firmy tytoniowej Imperial Tobacco Polska SA. Zastąpił na tym stanowisku Carmen Zieringer, która kierowała...

Wojciech Usak został nowym dyrektorem marketingu firmy tytoniowej Imperial Tobacco Polska SA. Zastąpił na tym stanowisku Carmen Zieringer, która kierowała marketingiem spółki od lutego ub.r. (zastąpiła wtedy Szwajcara Paula Barbezata, który odszedł z firmy wraz z prezesem – Brytyjczykiem Colinem Brownem). Zieringer awansowała niedawno w strukturach korporacji i została odpowiedzialna za marketing grupy Imperial Tobacco w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Wojciech Usak pracuje w Imperial Tobacco Polska SA od grudnia 1998 r., bezpośrednio przed awansem pełnił funkcję group brand managera, przez pewien czas pracował też w brytyjskim biurze Imperial Tobacco w Londynie. Ma 32 lata, jest absolwentem Wydziału Zarządzania i Marketingu Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, czas wolny spędza z żoną i dwuletnią córeczką Mają, a jego hobby to muzyka oraz sport – zimą jeździ na snowboardzie, a latem gra w tenisa. Imperial Tobacco Polska SA to dawna Reemtsma Polska SA, która w styczniu ub.r. zmienia nazwę na Imperial Tobacco Polska w związku z przejęciem w maju 2002 r. niemieckiej firmy Reemstma Cigarettenfabriken GmbH przez brytyjski koncern Imperial Tobacco. Imperial Tobacco Polska jest jednym z wiodących producentów wyrobów tytoniowych w Polsce. Siedziba zarządu oraz zakład produkcyjny mieszczą się w Jankowicach koło Poznania. Firma zatrudnia ok. 640 pracowników. Do jej najważniejszych marek należą papierosy: West, Davidoff, R1, Route 66, Paramount, Mocne i Mars. (MB)