M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Europejski rynek reklamy digital był wart w ub.r. 48 mld euro

Maciej Florek | 24 maja 2018, 06:00

Wynik za zeszły rok oznacza podwojenie wartości rynku na przestrzeni ostatnich pięciu lat.

Europejski rynek reklamy internetowej był wart w ubiegłym roku 48 mld euro, co oznacza wzrost o 13,2 proc. w stosunku do 2016 r. Wynik za zeszły rok oznacza podwojenie wartości rynku na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Największy wpływ na wzrost wydatków reklamowych w internecie miały rynki: brytyjski (15,6 mld euro), niemiecki (6,6 mld euro), francuski (5,1 mld euro) i rosyjski (3,3 mld euro). W regionie CEE najszybciej rosły rynki: białoruski (33,9 proc), serbski (23,7 proc.) i rosyjski (21,9 proc.).  

W podziale na formaty największą wartość odnotował search – 21,9 mld euro (+14,4 proc.). Za nim jest display – 19,3 mld euro (14,9 proc.), oraz ogłoszenia – 6,7 mld euro (+4,8 proc.). Z kolei aż 40 proc. wydatków digitalowych pochodziło z urządzeń mobilnych. Formaty wideo stanowiły 27 proc. całego displayu.

Badanie obejmuje 27 krajów, w tym Polskę.

Czytaj więcej na temat: ,