M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Do 2020 r. wszystkie urządzenia Samsunga mają porozumiewać się z użytkownikiem

( red. ) | 25 maja 2018, 06:00

Wyposażenie ich w rozwiązania AI i podłączenie do internetu ma pomóc w rywalizacji z producentami inteligentnych głośników.

Apple, Amazon i Google uczynili z inteligentnych głośników gadżet dostępny dla każdego. Samsung, który ma dopiero zadebiutować w tej kategorii produktowej, ma zarazem szerszą wizję: dąży do tego, by w 2020 r. każde jego urządzenie było wyposażone w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i dawało się podłączyć do internetu. Kim Hyun-suk, nowy szef działu elektroniki użytkowej Samsunga, nie ma wątpliwości, że AI to przyszłość firmy. Największy na świecie producent smartfonów, telewizorów i półprzewodników liczy na to, że w ten sposób zwiększy popyt na swoje urządzenia, skutecznie rywalizując z konkurentami z Doliny Krzemowej i Chin. W tym miesiącu Samsung otwiera nowe centra badawcze AI w Wlk. Brytanii (Cambridge), Kanadzie (Toronto) i Rosji (Moskwa). Firma chce do 2020 r. dysponować liczącym co najmniej tysiąc osób zespołem specjalistów od AI.

Samsung chciałby, by konsumenci posługiwali się jego własnym wirtualnym asystentem Bixby, podobnym do Aleksy Amazonu i Siri Apple'a, ale jest otwarty na współpracę w tej mierze z innymi firmami. Zdaniem Kim Hyun-suka dotychczasowe działania Samsunga w dziedzinie AI nie przyniosły spektakularnego sukcesu, głównie dlatego że koncentrowały się na pojedynczych urządzeniach, a nie na łączeniu ich w jedną "rodzinę".

Jak prognozuje ABI Research, liczba gospodarstw domowych używających przynajmniej jednego bezprzewodowego urządzenia z kategorii "inteligentny dom" ma do końca 2022 r. sięgnąć w skali globalnej 280 milionów, co oznacza pięciokrotny wzrost w porównaniu z ub.r.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,