M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pepsi wyprzedza Colę w Effie Effectiveness Index Worldwide

( red. ) | 25 maja 2018, 06:00

Pepsi została uznana za najskuteczniejszą markę na świecie. Na kolejnych pozycjach są: McDonald's, Coca-Cola i Vodafone.

Pepsi została uznana za najskuteczniejszą markę na świecie w badaniu Effie Effectiveness Index Worldwide, detronizując markę Vodafone, która spadła na czwarte miejsce w rankingu. Pepsi również wyprzedziła bezpośredniego rywala - Coca-Colę, która spadła z drugiego na trzecie miejsce - zamieniając się miejscami z McDonald's.
Pozostałe z 10 marek na czele zestawienia to Movistar, IBM, KFC, Chevrolet, Mastercard, Burger King, Poker i Sr Toronjo, ostatnie trzy z nich zajęły dziesiąte miejsce.
PepsiCo zostało również wyróżnione w kategorii najbardziej skutecznych marketerów, awansując z piątej na drugą pozycję - pierwsze miejsce zajmuje Unilever i utrzymał swoją pozycję w rankingu. Już po raz piąty w historii rankingu, który wystartował w 2001 r., Unilever znajduje się na szczycie.
Procter & Gamble spadło z pozycji trzeciej na szóstą - po raz pierwszy od 2011 roku właściciel marek Gillette i Pampers nie znalazł się w pierwszej piątce.
Nestle spadło o jedno oczko - na trzecie, a Coca-Cola, będąca na szczycie listy jeszcze w 2016 r., teraz zajmuje czwartą pozycję. Mars po raz pierwszy wszedł do pierwszej piątki, a pierwszą dziesiątkę w kategorii efektywności marketerskiej zamykają AB InBev, Heineken, McDonald i Vodafone.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , ,