M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Samsung i Huawei spierają się, kto jest numerem 1

Maciej Burlikowski | 30 maja 2018, 06:00

Chińska i koreańska marka na rynku smartfonów idą łeb w łeb.

We wczorajszym wydaniu MMP24 informowaliśmy, że według szacunków firmy analitycznej IDC Polska Huawei Polska, krajowy oddział chińskiego producenta smartfonów pod markami Huawei i Honor, w I kwartale br. stał się największym sprzedawcą smartfonów w kraju, z 32-proc. udziałem ilościowym w naszym rynku.

Samsung Electronics Polska, krajowa filia koreańskiego giganta elektroniki, wieloletniego lidera rynku komórkowego, powołując się tym razem na dane firmy GfK Polonia, twierdzi natomiast, że na koniec I kwartału br. jej udział ilościowy w polskim rynku smartfonów wynosił 31,1 proc. i w ciągu roku wzrósł o blisko 2 pkt proc. Natomiast w ujęciu wartościowym Samsung miał 37,3 proc. rynku i w ciągu roku ten udział wzrósł o 4,2 pkt. proc.

IDC Polska analizuje liczbę urządzeń, które poszczególni producenci wysłali do swoich partnerów handlowych (operatorów komórkowych i sieci handlowych), natomiast GfK Polonia bazuje na danych operatorów komórkowych i sieci handlowych, określając liczbę urządzeń faktycznie sprzedaną do konsumentów.

Niejako w odpowiedzi Huawei Polska wypuścił informację, że w kwietniu br. jego udział ilościowy w rynku smartfonów, na podstawie danych GfK Polonia, wyniósł 35,8 proc. i w ciągu roku wzrósł o 13,5 pkt. proc., natomiast udział wartościowy wyniósł 33,8 proc. i w ciągu roku wzrósł o 13,4 proc.

Czytaj więcej na temat: , , ,