M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

JAB przejmuje Pret A Manger

( red. ) | 30 maja 2018, 06:00

Właściciel marek Krispy Kreme i Dr Pepper kupuje brytyjską sieć kanapkową z myślą o ekspansji w Stanach Zjednoczonych.

JAB Holding Co. ogłosił we wtorek 29 maja, że przejmie Pret a Manger od funduszu private equity Bridgepoint Advisers Ltd. Wartość transakcji szacowana jest nieoficjalnie na ok. 2 mld dol., uwzględniając zadłużenie.

Przejmując w styczniu br. za 26 mld dol. Dr Pepper Snapple Group Inc., trzeciego co do wielkości producenta napojów bezalkoholowych w Stanach Zjednoczonych, JAB pokazał, że ma ambicje dołączenia do grona potentatów w sektorze FMCG. Holding, właściciel marek  kawy i herbaty Peet’s, pączków Krispy Kreme i restauracji Panera Bread, przejął też pod koniec 2015 r. kontrolę nad producentem kawy w kapsułkach Keurig Green Mountain. Transakcja o wartości prawie 14 mld dol. oraz umowy dystrybucyjne z sieciami Starbucks i Dunkin' Donuts uczyniły JAB poważnym rywalem Nestle, lidera w sektorze kawowym.

Kupując sieć Pret (pod tą skróconą nazwą jest powszechnie znana), JAB wchodzi ponownie na teren, na którym sukcesu nie odniósł McDonald’s. Amerykański gigant fast food kupił w 2001 r. 33 proc. udziałów w Pret. Szybka ekspansja międzynarodowa, w tym otwarcie 14 lokali w Japonii, doprowadziła jednak Pret na skraj bankructwa. W 2008 r. McDonald’s sprzedał swe udziały w tej spółce funduszowi Bridgepoint.

Pierwszy lokal z kanapkami Pret a Manger otwarto w Londynie w 1986 r. Po ekspansji w Wlk. Brytanii w 2000 r. przyszedł czas na debiut na rynku amerykańskim. Obecnie sieć liczy ponad 500 lokali, z czego 92 są w Stanach Zjednoczonych. Jest także obecna w Hongkongu, Chinach i Francji.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,