Kraj

Kofola przygotowała plany marketingowe dla marek Jupik i Jupi

Kofola Sp. z o.o. (przedstawiciel czeskiego producenta o tej samej nazwie), importer i dystrybutor napojów dla dzieci Jupik, rusza z...

Kofola Sp. z o.o. (przedstawiciel czeskiego producenta o tej samej nazwie), importer i dystrybutor napojów dla dzieci Jupik, rusza z kampanią reklamową tej marki. W przygotowaniu jest także kampania parasolowej marki napojów Jupi. Firma “znacząco” zwiększyła tegoroczny budżet reklamowy. 30- i dwa 15-sek. spoty reklamujące Jupik emitowane będą w stacjach ogólnopolskich: TVP1, TVP2, Polsacie, TV4, TVN-ie, TVN Siedem, kanałach dla dzieci: Cartoon Network, Zig Zap, Jetix, oraz kanałach tematycznych: Ale Kino!, Romantica i Canal Plus. Pierwsza faza kampanii reklamowej potrwa przez miesiąc, a kolejna ma rozpocząć się w II poł. maja br. Autorem strategii i kreacji jest agencja reklamowa Testardo Red Cell, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Mediaedge:cia, a za część BTL-ową (animacje sprzedaży) odpowiada agencja Dynamic z Sosnowca. Kampanii telewizyjnej towarzyszą reklamy w prasie handlowej, a Kofola we własnym zakresie przygotowała też materiały POS (wobblery, standy, ekspozytory, ulotki, plakaty, stoppery itp.). Dominik Doliński, dyrektor marketingu Kofola Sp. z o.o., mówi, że w rok po wprowadzeniu marki Jupik ma już trzecią pozycję (udziały wartościowe) w kategorii napojów dla dzieci. Numerem jeden jest Kubuś (Maspex Wadowice), a pozycję drugą zajmuje Pysio (Agros Nova). – Komunikacja prowadzona jest dwutorowo: kampania ma dotrzeć do dzieci – dla nich atrakcją będzie specjalny gwizdek, który znajduje się na nakrętkach co drugiej butelki Jupika. Chcemy też dotrzeć do matek, bowiem to one ostatecznie decydują o zakupach – mówi Doliński. Według zestawienia TNS OBOP Kofola w ub.r. wydała na reklamę telewizyjną 5,2 mln zł, Agros Nova – 17,1 mln zł, a Maspex – niemal 33 mln zł (źródło: “Detal Dzisiaj”). Doliński twierdzi, że tegoroczny budżet na reklamę w mediach (z których wiodącym pozostaje telewizja) firma zwiększyła “znacząco”, ale konkretnej wartości nie chce ujawniać. W II poł. maja ruszy również intensywna kampania reklamowa parasolowej marki Kofoli – napojów owocowych Jupi (producent zmienił etykiety na butelkach i wprowadził trzy nowe smaki: ananasowy, multiwitamina red i czarna porzeczka). (MB)