Discovery szacuje, że wyda 2 mld dol. w okresie obowiązywania umowy (zaczyna się w 2019 r.) na prawa do transmisji oraz inwestycje w budowę platformy streamingowej na rynkach międzynarodowych. Umowa przewiduje transmisję około 2 tys. godzin rocznie, w tym takich wydarzeń jak Players Championship, FedExCup Playoffs i Presidents Cup. Nie obejmuje wielkich turniejów, jak Masters i US Open.
To kontynuacja strategii nadawcy przewidującej inwestowanie w wydarzenia sportowe poza rodzimym rynkiem amerykańskim, gdzie rywale od dawna kontrolują prawa do transmisji najbardziej popularnych imprez i dyscyplin sportowych. Discovery przejęło w 2015 r. kontrolę nad europejskim nadawcą Eurosport, znanym głównie z transmisji dyscyplin takich jak tenis i kolarstwo, a później zapewniło sobie prawa do relacjonowania igrzysk olimpijskich.
Partnerami medialnymi PGA Tour w Stanach Zjednoczonych są m.in. CBS, NBC i Golf Channel.
(WSJ)