Szwedzka firma technologiczna Rebtel, która wchodzi do Polski, właśnie w naszym kraju jako pierwszym na świecie testuje model bycia pełnym (wirtualnym) operatorem komórkowym. Dotychczas w kilkudziesięciu krajach Rebtel oferował połączenia głosowe i wiadomości dzięki aplikacji na smartfony.
Do końca br. Rebtel będzie prowadził program w formie pilotażu, w którym będzie mogło wziąć udział 10 tys. chętnych z Wrocławia i okolic. Jak mówi Jonas Lörnell, head of Rebtel Poland, stolicę Dolnego Śląska wybrano, ponieważ to miasto wielokulturowe i pełne młodych ludzi. Operatorem ogólnokrajowym Rebtel zamierza być od przyszłego roku.
Właśnie do młodych kierowana jest oferta marki – jest to oferta komórkowa tzw. na kartę, czyli prepaid. Rebtel ma ambicję zmiany postrzegania telefonii komórkowej na miarę tego, co z wykorzystaniem nowoczesnych technologii uczyniły firmy takie jak Uber, Spotify czy Netflix. Za rozmowy krajowe i międzynarodowe użytkownik nic nie płaci, podobnie jak za wiadomości SMS. Bezpłatnie dostaje również pakiet 1 GB na 30 dni na transmisję danych. Jeśli potrzebuje więcej musi już zapłacić: dodatkowy pakiet 1 GB kosztuje 7 zł, 5 GB – 15 zł, 20 GB – 25 zł, a 50 GB – 35 zł.
We Wrocławiu launch marki i oferty wspiera kampania OOH, na pojazdach komunikacji miejskiej, online (w tym social media) i poprzez eventy. Kreacje reklam Rebtel opracowuje wewnętrznie, korzystając ze współpracy szwedzkiej agencji reklamowej Golf. Aktywność PR-ową, pośrednictwo w zakupie mediów i organizację eventów zapewnia agencja Publicon z Wrocławia.