Kraj

Czechy rozpoczęły intensywną promocję swojej oferty turystycznej

Agencja CzechTourism (Czeska Centrala Ruchu Turystycznego) zajmująca się promocją ruchu turystycznego w Czechach rozpoczęła multimedialną kampanię reklamową w polskich mediach....

Agencja CzechTourism (Czeska Centrala Ruchu Turystycznego) zajmująca się promocją ruchu turystycznego w Czechach rozpoczęła multimedialną kampanię reklamową w polskich mediach. Jej celem jest wspieranie rozwoju turystyki przyjazdowej do Republiki Czeskiej. Od strony kreacji działania reklamowe przygotowała agencja McCann-Erickson z Czech. Planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Pronetmedia z Ostrawy. Kampania oprócz Polski toczy się także w Austrii, jej łączny budżet to 26 mln koron, czyli ok. 3,6 mln zł, pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Hasło kampanii brzmi “Zatrzymajcie się u nas”, a przebiega ona w telewizji (TVP1, TVP2, TVN), prasie (“Tele Magazyn”, “Tele Tydzień”, “Gazeta Wyborcza – Turystyka”, “Newsweek Polska”) i na citylightach w 20 miastach. W spocie telewizyjnym polską rodzinę jadącą przez Czechy nad morze na południe Europy zatrzymuje czeski policjant. Zaniepokojony kierowca oczekuje na mandat lub pouczenie, tymczasem policjant uprzejmie zwraca uwagę zaskoczonemu kierowcy, że minął właśnie zamek Bouzov. Turyści za radą policjanta zwiedzają nie tylko zamek, lecz również skansen w Rožnowie pod Radhoszczem i przepaść Macocha w Morawskim Krasie. Kampania potrwa do 29 maja br. (PR)