Coca-Cola w związku z trwającym ramadanem wystartowała z kampanią. Jej głównym przesłaniem jest komunikat o solidarności i wyrozumiałości.
Miesiąc poświęcony w postom i ascezie jednoznacznie kojarzący się z islamem to rzadki temat kampanii reklamowych. Cola główną bohaterką uczyniła młodą muzułmankę, która wytrzymuje przez cały dzień w hidżabie, w pełnym słońcu, bez jedzenia i picia, znosząc szykany.
Reklama zrealizowana przez FP7 (McCann) obywa się bez dialogów. W ostatnich ujęciach widzimy biegaczkę, która po skończonych ćwiczeniach chce się napić coli i widzi zmęczoną i spragnioną dziewczynę. Kupuje dla niej butelkę napoju, ale ta odmawia – może pić dopiero po zachodzie słońca. Biegaczka wobec tego również rezygnuje z picia i czeka na zachód razem z muzułmanką.
Scenariusz został tak skonstruowany, żeby jak najcelniej dotrzeć do odbiorców – szczególnie w krajach, w których muzułmanie są mniejszością.
Spot po raz pierwszy opublikowany przez Coca-Cola Netherlands w Facebooku wygenerował w większości pozytywne opinie. W YouTube ma ponad 2,5 mln odsłon.
(Campaign)