Zagranica

IPG nie powalczy o budżet reklamowy Forda, Omnicom - zapewne tak

Chodzi o konflikt interesów: należąca do Interpublic Group of Companies sieć McCann obsługuje Chevroleta, markę General Motors, wielkiego rywala Forda.

CEO grupy Interpublic Michael Roth potwierdził w rozmowie z “Advertising Age”, że IPG nie bierze udziału w przetargu.

Znaczące umowy reklamowe z GM na rynku amerykańskim ma także Publicis Groupe, co może uniemożliwić i tej grupie udział w ogłoszonym w maju przetargu na kreację dla Forda (ma zostać rozstrzygnięty na jesieni). Należąca do Publicisu agencja Rokkan obsługuje markę Cadillac, a specjalna jednostka o nazwie EngageM-1 zajmuje się GMC i Buickiem. Ponadto Saatchi & Saatchi obsługuje Toyotę, a na poziomie globalnym Publicis ma znaczący udział w budżecie reklamowym marki Mercedes-Benz w 40 krajach (bez USA).

Prawdopodobnym uczestnikiem przetargu na budżet Forda jest natomiast grupa Omnicom, której agencja BBDO nie ma żadnego konfliktu interesów w kategorii mororyzacyjnej na rynku amerykańskim. Inna agencja Omnicomu DDB ma duże szanse na budżet Volkswagena – na który także ogłoszono globalny przetarg -gdyż obsługuję już tę markę na wielu rynkach. Omnicom obsługuje też w Stanach Zjednoczonych Nissana (głównie poprzez agencję Zimmerman). To wszystko ustawia BBDO w pozycji faworyta w wyścigu o budżet Forda.

(AdAge)