Zagranica

Marketerzy zaczynają inwestować w podcasty

Wydatki na reklamy w tym nadal niszowym formacie wzrosły w ub.r. o 86 proc., wynika z nowego raportu Interactive Advertising Bureau i PricewaterhouseCoopers.

Autorzy raportu opublikowanego 11 czerwca br. szacują, że amerykańscy reklamodawcy wydali w 2017 r. niecałe 314 mln dol. na reklamy w podcastach, o 86 proc. więcej niż rok wcześniej (169 mln dol.). Wzrost wygenerowały w większości reklamy wizerunkowe i branded content, stanowiące razem 35,7 proc. wydatków reklamowych w ub.r. (26,9 proc. 2016 r.). Zdaniem Anny Bager, executive vice president w IAB, marketerzy są coraz lepiej obeznani z tym medium, a inteligentne głośniki, takie jak Amazon Echo i Google Home, pomogły poszerzyć grono odbiorców podcastów, czyniąc reklamy bardziej opłacalnymi. Reklamodawcy przyzwyczają się również, podkreśla Bager, do kupowania reklam w podcastach z wyprzedzeniem – 38 proc. wydatków stanowiły w ub.r. zakupy z góry na roczny okres.

Wydatki na podcasty są wciąż niewielkie w porównaniu z innymi kanałami reklamowymi, więc perspektywy wzrostu są obiecujące. Według szacunków eMarketera wydatki na reklamę telewizyjną w Stanach Zjednoczonych wyniosą w 2018 r. 69,87 mld dol. Rynek reklamy cyfrowej ma być wart w br. ok. 107,3 mld dol., z czego na Google i Facebooka przypadnie prawie 61 mld dol.

(WSJ)