M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

OMD UK wygrywa przetarg Lidla

( red. ) | 14 czerwca 2018, 06:00

Sieć na Wyspach Brytyjskich powierza nowemu domowi mediowemu budżet w wysokości 70 mln funtów.

Lidl rozstrzygnął na Wyspach Brytyjskich przetarg na zakup i planowanie mediów. Przetarg wygrało OMD UK i tym samym zgarnęło budżet mediowy o wartości 70 mln funtów.
W 2015 r. Lidl przeniósł budżet do Starcomu z nieistniejącej już agencji M2M.
Niemiecka sieć zaznaczyła, że zależy jej na znacznym odświeżeniu podejścia do planowania i zakupu mediów, po tym jak ogłosiła, że zmniejsza wydatki na media cyfrowe, bo przynoszą niski zwrot z inwestycji.
Lidl rozwija się dynamicznie – w Wielkiej Brytanii ma 700 sklepów i ponad 6 mld funtów rocznej sprzedaży. Sieć w ubiegłym roku wyprzedziła Waitrose, stała się siódmym co do wielkości supermarketem na Wyspach, a teraz ma rekordowy udział w rynku na poziomie 5,4 proc., co plasuje go w rankingu zaraz za Tesco, Sainsbury, Asdą, Morrisons i Aldi.
Od ubiegłego roku za obsługę budżetu kreatywnego sieci odpowiada TBWA London. W zeszłym miesiącu agencja stworzyła spot do kampanii "Dream big with Lidl", której celem jest świętowanie trzyletniej współpracy z angielską drużyną w związku z rozgrywkami Pucharu Świata FIFA.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,