M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carrefour i Google partnerami strategicznymi

( red. ) | 15 czerwca 2018, 06:00

Firmy podpisały umowę, w ramach której będą wspólnie pracować nad innowacjami z zakresu e-commerce.

Carrefour jako pierwszy francuski detalista podpisał umowę o partnerstwie strategicznym z Google. Celem współpracy firm ma być wdrażanie innowacji w zakresie nowych modeli dystrybucji oraz poprawy "doświadczenia zakupowego" konsumentów.

Na początku 2019 r. Carrefour ma udostępnić usługę asystenta głosowego Google Assistant, dzięki czemu jego klienci będą mogli, robiąc zakupy online, używać głośników Google Home. Jeszcze tego lata Carrefour we współpracy z Google ma uruchomić w Paryżu laboratorium innowacji, w którym specjaliści obu stron wspólnie pracować mają nowymi metodami robienia zakupów. Jako główny cel partnerstwa wskazywana jest chęć wypracowania innowacyjnych rozwiązań sprzedażowych dla sklepów działających stacjonarnie, online, mobilnie czy poprzez urządzenia głosowe. Google inwestuje w partnerstwo, wiedzę i technologię z zakresu sztucznej inteligencji, chmury obliczeniowej oraz interface'ów dla konsumentów, takich jak Google Assistant, Carrefour w wiedzę  produktową i know-how z zakresu logistyki i sprzedaży. 

Jednocześnie Google wesprze cyfrową transformację Carrefoura, wdrażając m.in. w całej Grupie Carrefour narzędzia zwiększające produktywność G Suite, do korzystania z których przeszkolić ma ponad 1 tys. pracowników detalisty. Oprócz tego Carrefour otrzyma pakiet narzędzi zwiększających produktywność i możliwości współpracy -  Google Cloud’s G Suite, na który składają się m.in. Gmail, kalendarz, Google Drive, Hangouts, Docs i z którego korzystać ma 160 tys. pracowników firmy. System będzie funkcjonował w chmurze Google Cloud Platform.

– Konsumenci są dziś skazani na zakupy pełne niepołączonych ze sobą czynności, co często prowadzi do porzucania przez nich koszyka zakupowego, a także niskiej satysfakcji i lojalności. Chcą narzędzi asystujących, prostych i spersonalizowanych, które pomagałyby im w podejmowaniu decyzji, kompletowaniu koszyka zakupowego i płatności. Z Alexandre Bompardem i jego zespołem chcemy poszukać nowego modelu dystrybucji i technologii e-commerce, które na te potrzeby odpowiedzą – skomentował układ Sébastien Missoffe, dyrektor zarządzający Google France.

(Carrefour Group)

Czytaj więcej na temat: ,