M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kino Polska za 32 mln zł odkupuje od Agory 41 proc. Stopklatka TV

Maciej Burlikowski | 15 czerwca 2018, 06:00

Agora rezygnuje z telewizji.

Agora SA, wydawca m.in. "Gazety Wyborczej", portalu Gazeta.pl, właściciel sieci radiowych m.in. Tok FM, Złote Przeboje i Radio Pogoda, firmy outdoorowej AMS i sieci kinowej Helios, zdecydował się wycofać z rynku telewizyjnego. Za 32 mln zł odsprzeda wszystkie posiadane 41,1 proc. akcji spółki Stopklatka SA, nadawcy naziemnego kanału telewizyjnego Stopklatka TV drugiemu ze współwłaścicieli - Kino Polska TV.

Agora jasno stwierdza, że oznacza to zaprzestanie prowadzenia przez nią działalności w obszarze cyfrowej telewizji naziemnej. Przypomnijmy, że w 2016 i w ub.r. Agora odsprzedała za 33 mln zł grupie Discovery kanał filmowy Metro TV, który od grudnia 2016 r. nadaje na tzw. ósmym naziemnym multipleksie cyfrowym (MUX-8).

Filmowy kanał Stopklatka TV rozpoczął nadawanie w ramach tzw. pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-1) w kwietniu 2014 r. W I kwartale 2018 r. udział kanału w widowni z grupy komercyjnej wyniósł 0,9 proc. (SHR%, all 16-49).

W 2017 r. Stopklatka SA uzyskała 28,1 mln zł przychodów (o 1,7 mln zł niższe niż w 2016 r.) i rok zakończyła z 992 tys. zł straty netto (o 226 tys. zł wyższą niż w 2016 r.).

W styczniu br. Kino Polska TV odkupiła od spółki Cable Television Networks & Partners (PIKE) jej dotychczasowe udziały kanału naziemnego Zoom TV (nadawanego w MUX-8), stając się jego jedynym właścicielem.

Wszystkie kanały Grupy Kino Polska dają jej 1,91 proc. udziału w widowni z grupy komercyjnej (SHR%, all 16-49).

Czytaj więcej na temat: , ,