M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

20 proc. Polaków obejrzy mundial w komputerze, 13 proc. na smartfonie

Magdalena Soroczyńska | 15 czerwca 2018, 06:00

15 proc. Polaków planuje zakup nowego telewizora lub już go kupiło - wynika z badania.

Agencja mediowa Starcom wraz z Samsung Electronics Polska, przy okazji mistrzostw świata w Rosji, przyjrzała się, w jaki sposób Polacy przygotowują się do finałów MŚ 2018 i jak zamierzają je spędzić. W badaniu przeanalizowane zostały sposoby i okoliczności oglądania meczów, świadomość tego, w jakich mediach można je oglądać oraz zainteresowania nowinkami technologicznymi w kontekście oglądania transmisji ze spotkań.

77 proc. badanych zamierza oglądać mistrzostwa w domu przed telewizorem. Duża grupa nadal nie wie dokładnie, w jakich stacjach będą transmitowane spotkania. W przypadku telewizji 56 proc. wie, że rozgrywki będzie można zobaczyć w TVP, ponad 20 proc. błędnie wskazuje Eurosport czy Polsat. Jeszcze większy brak świadomości widoczny jest w przypadku serwisów VoD: tylko co trzeci badany ma świadomość, że mecze na żywo można oglądać również na VoD TVP.

 

Część meczów reprezentacji Polski transmitowana będzie w godzinach pracy. Mimo to respondenci w większości odpowiedzieli, że zamierzają oglądać je w domu. 7 proc. zamierza wziąć z tej okazji wolne w pracy lub wyjść wcześniej, tyle samo ankietowanych zamierza oglądać je w pracy. Z transmisji tekstowych w internecie oraz słuchania relacji w radiu zamierza skorzystać 10 proc. Polaków. Mecze rozgrywane w trakcie dnia nie wpływają więc na zmianę nawyków w sposobie śledzenia zmagań sportowych i nadal widoczna jest tu przewaga telewizji nad pozostałymi mediami.

Co czwarty respondent nie zamierza szukać dodatkowych informacji o MŚ 2018. A jeśli będą ich szukać, to przede wszystkim chcą korzystać z wiadomości sportowych w telewizji.

- Potwierdza to ciągły prymat telewizji, jeżeli chodzi o transmisje dużych wydarzeń sportowych. W tym obszarze media cyfrowe mają sporo do nadrobienia i na pewno jest to kolejny obszar, o który toczyć się będzie między nadawcami i wydawcami batalia w najbliższych latach - komentuje Magda Kolenkiewicz, managing director agencji Starcom.

Imprezy takie jak mistrzostwa świata są często impulsem do zmiany telewizora. 15 proc. badanych zdecydowało się na zakup nowego telewizora, a 14 proc. rozważa taki zakup. Co trzeci ankietowany wskazuje, że najbardziej byłby zainteresowany możliwością oglądania meczów w technologii 4K. Na kolejnych miejscach pojawiły się rozwiązania pozwalające na nagrywanie i przewijanie transmisji oraz dostęp do statystyk.

Badanie z serii HX Study przeprowadzono na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1065 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości metodą CAWI.

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj więcej na temat: ,