Kraj

Pilsweizer testuje koncept sklepów patronackich

W planach firma ma także rozbudowę browaru o hotel i ośrodek spa.

Pilsweizer testuje koncept sklepów patronackich
Browar Pilsweizer uruchamia sklep patronacki w Tarnowie. Jest to trzeci tego typu sklep uruchomiony przez browar w ostatnich miesiącach. Sklepy te mają być “platformą testową” dla konceptu docelowego, którym ma być franczyzowa sieć sklepów patronackich tej marki w całej Polsce. Projekt testowych sklepów patronackich prowadzi Mateusz Ćwiklik, dyrektor handlowy Browaru Pilsweizer.

Koncept zakłada, że 90 proc. sprzedaży sklepów patronackich stanowić będzie sprzedaż piw browaru Pilsweizer, a pozostałe 10 proc. sprzedaży piwa pochodzące z innych browarów w Polsce oraz piwa zagraniczne. W sklepach, poza piwem butelkowanym,  dostępne jest również piwo z tanków leżakowych.

– Chcemy sami dobrze przetestować taką koncepcję sklepu, by mieć pewność, że dopracowaliśmy ją i że dobrze funkcjonuje. Koncentrujemy się na naszym regionie, czyli Małopolsce i Podkarpaciu, lecz docelowo chcielibyśmy stworzyć sieć sklepów franczyzowych na terenie całego kraju – mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu i członek zarządu Browaru Pilsweizer SA.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji browaru założonego w 1804 r. w Siołkowej. W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy w 2007 r. rozpoczęli produkcję piwa pod marką Pilsweizer. W planach mają rozbudowę browaru o hotel i ośrodek spa.