Kraj

Unikanie reklamy w TV na ubiegłorocznym poziomie - wg Ipsos

Blisko połowa Polaków, a dokładnie 47 proc., w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia...

Blisko połowa Polaków, a dokładnie 47 proc., w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach, wynika z badania przeprowadzonego w kwietniu br. przez firmę Ipsos. Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego jest – według ostatniego badania – wyższy o 10 proc. w stosunku do roku 2000 i o 30 proc. wyższy w porównaniu z rokiem 1995. Odsetek ten nie zmienił się jednak w porównaniu z rokiem ubiegłym. – Z powyższych danych nie należy wyciągać pochopnego wniosku, że trend związany z unikaniem reklam przez konsumentów został już zatrzymany. Co prawda w tym roku odsetek osób przełączających się z programu na program w trakcie bloków reklamowych nie uległ zmianie, jednak dopiero kolejne pomiary pokażą nam, czy rzeczywiście sytuacja – z punktu widzenia reklamodawców – nie będzie się nadal pogarszać – uważa Jacek Otffinowski, dyrektor Ipsos-ASI. Nadal częściej w trakcie reklam kanały zmieniają mężczyźni (52 proc.) – u kobiet odsetek ten wynosi 42 proc. – osoby z wyższym wykształceniem (53 proc.) oraz młodzi ludzie w wieku od 15 do 20 lat (58 proc.). Zainteresowanie reklamami deklaruje 4 proc. badanych, w odczuciu 46 proc. wywołują one znudzenie, a 31 proc. irytację. Badanie przeprowadzono między 9 a 14 kwietnia 2005 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1017 Polaków w wieku 15 i więcej lat. (PR)