Kraj

W sieci najchętniej kupujemy książki, płyty z muzyką i sprzęt IT - wynika z badania ARC

Aż 50 proc. polskich internautów w ciągu ostatnich 6 miesięcy co najmniej trzy razy zrobiło zakupy w internecie, najczęściej kupowanymi...

Aż 50 proc. polskich internautów w ciągu ostatnich 6 miesięcy co najmniej trzy razy zrobiło zakupy w internecie, najczęściej kupowanymi w sieci produktami są książki, płyty i sprzęt komputerowy – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Na pytanie: Ile razy w ciągu ostatnich 6 miesięcy kupiłeś coś przez internet?. prawie 14 proc. respondentów odpowiedziało, że więcej niż 10 razy (5-10 zakupów zadeklarowało 20,6 proc., 3-5 razy – 28 proc., 1-2 razy – 37,4 proc.). Książki to zdecydowanie internetowy produkt nr 1, ich kupowanie w ciągu ostatnich 6 miesięcy zadeklarowało aż 53,6 proc. internautów (drugie w kolejności płyty z muzyką – 29,7 proc., następnie komputery i akcesoria – 28,5 proc., telefony – 27 proc.). Zdaniem Adama Czarneckiego, wiceprezesa ARC Rynek i Opinia, konsumenci kupują w internecie ze względu na niższą cenę lub ze względu na niszowość produktu i związaną z tym utrudnioną jego dostępność na rynku tradycyjnym. Dużą popularnością cieszy się też handel przedmiotami używanymi na aukcjach. (MG)