M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Czy reklamodawcy mogą pomóc ograniczać uzależnienie od aplikacji mobilnych?

( red. ) | 26 czerwca 2018, 06:00

Takie pytanie postawili sobie uczestnicy jednego z paneli dyskusyjnych podczas ubiegłotygodniowego festiwalu reklamowego w Cannes.

W panelu zatytułowanym "Addicted to Likes: Consumers in the Age of Armageddon" wzięli udział: Scott Hagedorn, CEO agencji mediowej Hearts & Science (grupa Omnicom), Tristan Harris, były specjalista od etyki projektowania w Google, obecnie szef organizacji non profit Time Well Spent, oraz dziennikarka "Wall Street Journal" Suzanne Vranica.

Punktem wyjścia do dyskusji było badanie przeprowadzone przez Hearts & Science na tysiącu respondentów w Stanach Zjednoczonych, które wykazało, że konsumenci spędzają pięć godzin dziennie w aplikacjach mobilnych i wchodzą w interakcje z aplikacjami 88 razy dziennie. Niemal połowa z respondentów przyznaje się do nadużywania ich, a 43 proc. doznaje uczucia niepokoju przy braku kontaktu z ulubioną aplikacją przez dłuższy czas. 23 proc. z osób przyznających się do uzależnienia spędza mniej czasu z rodziną i przyjaciółmi.

Hagedorn stwierdził podczas panelu, że reklamodawcy powinni być świadomi swej roli w podsycaniu epidemii. Podkreślił, że nie widzi ogólnej recepty na problem nadużywania urządzeń i aplikacji mobilnych, ale uważa, że reklamodawcy mogliby na przykład zaprzestać finansowania treści cyfrowych w określonych godzinach. W tym celu musieliby zmienić sposób kupowania reklam w mediach społecznościowych – zamiast adresować je do grup odbiorców w dowolnym czasie, musieliby tak jak w telewizji wybierać określone pasma godzinowe i mierzyć wyniki na podstawie zainteresowania.

Problem zaczynają także dostrzegać firmy technologiczne. Apple ma udostępnić we wrześniu aplikację o nazwie Screen Time, która pomaga monitorować i ograniczać czas poświęcany na korzystanie z aplikacji, a także zdalnie kontrolować użytkowanie ich przez dzieci.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,