M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Omnicom bezkonkurencyjny podczas Cannes Lions 2018

Magdalena Soroczyńska | 26 czerwca 2018, 06:00

Drugie miejsce przypadło holdingowi WPP, a trzecie IPG. Siecią Roku zostało BBDO.

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2018 wręczono 33 nagrody grand prix. Holdingiem Reklamowym Roku został Omnicom. Tym samym zdetronizował WPP, który od 2011 r. utrzymywał corocznie ten tytuł. Omnicom był bezkonkurencyjny – dostał 10 grand prix i blisko 300 Lwów. Drugie miejsce zajął holding WPP, a trzecie IPG.

Do sukcesu Omnicomu w dużej mierze przyczyniła się agencja TBWA/Mal, która zrealizowała świetny film "Welcome Home" w reżyserii Spike'a Jonze dla Apple. Zdobył on 6 wyróżnień, w tym grand prix i wiele Złotych Lwów w kategorii film i film craft. Agencja stworzyła także nagrodzoną Złotym Lwem kampanię "Welcome to@Apple", która oznaczała debiut firmy Apple na Instagramie. Na sukces Omnicomu zapracowała także agencja BBDO i jej filmy: "BloodNormal" dla Libresse zrealizowany przez AMV BBDO z Londynu i "The Talk" dla P&G autorstwa BBDO New York. Oba również zdobyły grand prix. 

Sieć BBDO po raz siódmy zdobyła tytuł Network of the Year. Drugie miejsce zajęło Ogilvy, a trzecie DDB Worldwide.

Najlepszą niezależną agencją został Jung Von Matt Hamburg, drugie miejsce zajęła agencja Droga5 New York, a trzecie Wieden & Kennedy London.

W tegorocznym konkursie zwrócono szczególną uwagę na kampanie dotyczące ekologii i środowiska. Jedną z ciekawszych i nagrodzonych była kampania "Trash Isles" londyńskiej agencji AMV BBDO, opowiadająca o zanieczyszczeniu Pacyfiku plastikowymi odpadami.

Do konkursu zgłoszono łącznie 32 tys. prac. Polskie agencje wysłały 109 projektów. Tegoroczna edycja konkursu była rekordowa dla Polski. Agencja Ogilvy & Mather zdobyła 13 Lwów za kampanię "Do ostatniego drzewa" o potrzebie ochrony Puszczy Białowieskiej.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,