M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AT&T chce stworzyć reklamowy marketplace

( red. ) | 27 czerwca 2018, 06:00

To logiczna konsekwencja ostatnich przejęć: firmy technologicznej AppNexus i giganta medialnego Time Warner.

AppNexus, którą AT&T przejęło za kwotę szacowaną na 1,6 mld dol., oferuje technologię pozwalającą reklamodawcom kupować reklamy cyfrowe, głównie na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, a wydawcom zarządzać udostępnianą przez nich przestrzenią reklamową. Technologia ta pomoże AT&T lepiej wykorzystać treści, którymi będzie dysponować w związku z przejęciem Time Warner Inc., właściciela CNN, TBS i TNT.

Brian Lesser, szef jednostki AT&T zajmującej się reklamą i analityką, powiedział, że ambicje firmy wykraczają poza zwiększanie przychodów reklamowych z własnych treści. AT&T chce stworzyć platformę łączącą reklamodawców z nadawcami telewizyjnymi i dostawcami cyfrowego wideo. Zamierza także oferować reklamodawcom dane pozwalające mierzyć faktyczną skuteczność kampanii reklamowych, np. czy ktoś, kto obejrzał reklamę samochodu na podłączonym do internetu odbiorniku TV, wszedł później do salonu danej marki.

Strategia ta ma pomóc AT&T w rywalizacji z Google i Facebookiem. Według eMarketera Google miał w ub.r. 31,7 proc. udziału, a Facebook 17,9 proc. udziału w wartym ponad 232 mld dol. rynku reklamy cyfrowej. Łącznie do Google i Facebooka trafiło zatem w ub.r. ponad 58,5 proc. kwoty wydanej w 2017 r. na reklamę cyfrową w Stanach Zjednoczonych.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,