M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Niezbędnik Współczesny" zastępuje "Niezbędnik Inteligenta"

Joanna Niewiadomska | 27 czerwca 2018, 06:00

Polityka zwiększa częstotliwość wydawania magazynu i zmienia jego formułę, kierując się nowym hasłem okładkowym - "Wielkie tematy, najważniejsze pytania".

Dziś premierę ma „Niezbędnik Współczesny” – nowe pismo przygotowane przez wydawnictwo  Polityka. Jak informuje wydawca, "Niezbędnik Współczesny" wyrasta z doświadczenia i dorobku ukazującego się od 2009 r. „Niezbędnika Inteligenta”, który dotychczas był publikowany dwa razy do roku. Nowy magazyn startuje jako kwartalnik.

Zwiększeniu częstotliwości ukazywania się pisma na rynku towarzyszyć ma  gruntowna zmiana formuły redakcyjnej. "Niezbędnik Inteligenta" funkcjonował jako monograficzne czasopismo poświęcone ściśle określonemu obszarowi tematycznemu i problematyce. Po zmianach pismo ma być, zgodnie z nowym hasłem okładkowym "Wielkie tematy, najważniejsze pytani", przeglądem oryginalnych, obszernych tekstów  poświęconych najistotniejszym sprawom, problemom i wyzwaniom  współczesnego świata.

Wśród autorów pierwszego numeru nowego magazynu są: Tomasz Plata, Agnieszka Haska, Ewa Wilk, Ziemowit Szczerek, Łukasz Wójcik, Andrzej Hołdy, Edwin Bendyk, Paweł Walewski i Mirosław Filiciak.

Jerzy Baczyński, redaktor naczelny "Polityki", pisze we wstępie: "Proponujemy Państwu gazetowy odpowiednik płyty winylowej lub inaczej – czytelniczy slow food: najważniejsze tematy naszej współczesności opowiedziane w wersji dla zaawansowanych, do czytania w pewnym skupieniu i komforcie, w fotelu, kawiarni, w podróży, na wakacjach. Bez pośpiechu".

Zmianom koncepcji redakcyjnej towarzyszą również nowe logo tytułu i nowy layout, których autorem jest Marek Kwiatkowski – grafik na co dzień pracujący dla tygodnika "Polityka". 

"Niezbędnik Współczesny" ukazuje się w formacie 215 x 285 mm i w klejonej oprawie. Objętość pisma to 108 stron przy cenie 16,99 zł. Nakład pierwszego numeru wprowadzanego do kiosków i salonów prasowych wynosi 50 tys. egz. Premiera rynkowa „Niezbędnika Współczesnego” wsparta jest kampanią reklamową w prasie, radiu, na nośnikach Digital Metro, w internecie, mediach społecznościowych oraz tytułach prasowych i serwisach internetowych wydawnictwa Polityka.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,