M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Amazon coraz mocniej wchodzi w obszar logistyki

( red. ) | 29 czerwca 2018, 06:00

Potentat e-commerce twierdzi, że UPS, FedEx i U.S. Postal Service nie są w stanie obsłużyć stale rosnącej liczby zamówień.

Najnowszy pomysł Amazona na usprawnienie realizacji zamówień online (w ub.r. lich liczbę na Amazon.com szacowano na ponad miliard) to zaproszenie do współpracy drobnych przedsiębiorców. Mieliby oni tworzyć firmy przewozowe zatrudniające do 100 kierowców i biorące w leasing od 20 do 40 samochodów z logo Amazona. W ten sposób lider e-commerce mógłby szybko zbudować własną sieć logistyczną na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Krótkoterminowym celem jest szybsza realizacja zamówień dokonywanych na Amazon.com, ale docelowo gigant e-commerce mógłby wejść w bezpośrednią konkurencję z UPS czy FedEx także w innych obszarach rynku logistycznego.

Amerykanie wydają obecnie na Amazon.com 4 z każdych 10 dolarów przenaczanych na e-zakupy.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,