M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google rezygnuje z nazw DoubleClick i AdWords

( red. ) | 29 czerwca 2018, 06:00

AdWords będzie się teraz nazywać Google Ads, a DoubleClick zostanie zastąpione przez Google Marketing Platform i Google Ad Manager.

Zmieniają się same nazwy, produkty pozostają takie same. Reklamodawcy mogą nadal planować i kupować reklamy w dotychczasowy sposób i współpracować z tymi samymi partnerami technologicznymi - zapewnia Google. 

Można jednak w tym rebrandingu dostrzec zapowiedź większych zmian, bo w przyszłości Google chce się pozycjonować jako platforma technologii marketingowych, wchodząc w rywalizację o klientów biznesowych z takimi firmami jak Adobe czy Oracle. Przykładem kierunku przyszłych zmian jest połączenie pod szyldem Google Marketing Platform produktów Google Analytics i DoubleClick. Ma to umożliwić markom zarządzanie w jednym miejscu danymi zbieranymi ze stron internetowych oraz kupnem i pomiarem skuteczności reklam.

Google uruchomiło AdWords w 2003 r., a w 2007 r. kupiło DoubleClick za 3,1 mld dol. Ta druga marka, istniejąca od 1996 r., stała się dla marketerów przez lata niemal synonimem reklamy internetowej.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,