Kraj

Netia czwartym operatorem komórkowym, najprawdopodobniej z marką Netia Mobile

Netia Mobile, spółka zależna od Netii SA, będzie czwartym operatorem komórkowym w Polsce - wczoraj Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty...

Netia Mobile, spółka zależna od Netii SA, będzie czwartym operatorem komórkowym w Polsce – wczoraj Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) rozstrzygnął przetarg na rezerwację czestotliwości UMTS. Netia za tę licencję zapłaci 344 mln zł – operator swoją ofertę złożył w konsorcjum z funduszem inwestycyjnym Novator, za którym stoi najbogatszy Islandczyk Thor Bjorgolfssen. W przetargu oferty złożyli też wszyscy trzej dotychczasowi operatorzy komórek: Polska Telefonia Cyfrowa (operator sieci Era), Polkomtel (Plus GSM) i PTK Centertel (Idea) oraz spółka Qiana Investement Sp. z o.o. (która reprezentowała Hutchinsona). Drugi przetarg na częstotliwość GSM nie został rozstrzygnięty (żadna z ofert – Netii, PTC i Polkomtela – nie uzyskała niezbędnego minimum w ocenie URTiP-u). Jolanta Ciesielska, rzecznik Netii, mówi, że to oznacza tylko połowiczny sukces, bowiem plan inwestycyjny zakładał rezerwację obu częstotliwości: i UMTS, i GSM: – Teraz musimy się porozumieć z inwestorem finansowym co do naszych dalszych planów. Netia ma tydzień na złożenie wiążącej rezerwacji. Jak mówi rzecznik telekomu, jeżeli firma zdecyduje się na wejście w rynek komórkowy, to usługi zacznie świadczyć od przyszłego roku, najprawdopodobniej pod marką Netia Mobile. W zakresie obsługi reklamowej Netia współpracuje z agencją Gruppa 66 Ogilvy (ma umowę do końca br.), a niedawno przetarg na dwuletnią obsługę mediową operatora wygrał dom mediowy Mediaedge:cia. URTiP może teraz ponowić przetarg na częstotliwości GSM, jak i rozdysponować je (sprzedać) w trybie pozaprzetargowym – “zgodnie z zapotrzebowaniem rynku”. Według specjalistów na budowę ogólnopolskiej sieci komórkowej trzeba nawet 700 mln euro. Na reklamy swoich usług obecni operatorzy wydają rocznie po kilkaset mln zł (najwięcej wydała PTC, według wyliczeń Expert Monitora i Media Watch w 2004 r. ponad 290 mln zł). (MB, MG)