M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Apple myśli o poszerzeniu oferty płatnej subskrypcji

Paweł Piasecki | 2 lipca 2018, 06:00

Oprócz tego, co już dostają abonenci Apple Music, w grę wchodzą programy telewizyjne i dostęp do tytułów prasowych.

Apple podejmuje działania zmierzające do uniezależnienia się od sprzedaży flagowego produktu, czyli iPhone'a, i zwiększenia przychodów z subskrypcji treści.

Pierwszym krokiem ma być udostępnienie - zapewne w przyszłym roku - usługi cyfrowej subskrypcji publikacji prasowych, opartej na istniejącej aplikacji Apple News oraz serwisie Texture przejętym przez Apple w marcu br. Texture oferuje użytkownikom za 9,99 dol. miesięcznie (po tygodniowym okresie próbnym) dostęp do ponad 200 publikacji, m.in. "Time", "Forbes, "New Yorker" i "Vanity Fair".

W kolejnym etapie mogłyby zostać dodane programy telewizyjne, do których Apple nabywa ostatnio prawa. Podpisana została m.in. wieloletnia umowa o współpracy z Oprah Winfrey, programy dla Apple ma też produkować Sesame Workshop, twórca "Ulicy Sezamkowej". Prawdopodobnie treści muzyczne, wideo i dostęp do tytułów prasowych zostaną zaoferowane zarówno w ramach jednego pakietu, jak i osobno.

Liczba użytkowników Apple Music sięgnęła w maju br. 40 mln, a 50 mln, wliczając osoby korzystające z okresu próbnego. Spotify ma ok. 75 mln płacących użytkowników.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,