M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Niektóre firmy miały specjalny dostęp do danych o użytkownikach Facebooka

( red. ) | 3 lipca 2018, 06:00

Takie informacje, przeczące wcześniejszym zapewnieniom, pojawiły się w dokumencie przedłożonym amerykańskiemu Kongresowi.

Facebook twierdził uprzednio, że od 2015 r. nie udostępniał firmom zewnętrznym danych o użytkownikach na specjalnych zasadach. W 747-stronicowym dokumencie przedstawionym Kongresowi 29 czerwca Facebook ujawnił jednak szereg porozumień z producentami aplikacji, oprogramowania i sprzętu.

Firma Marka Zuckerberga ujawniła m.in., że dzieliła się informacjami o użytkownikach (imię i nazwisko, płeć, data urodzenia, miejsce urodzenia lub zamieszkania, zdjęcia i polubienia stron) z 61 podmiotami prawie pół roku po deklaracji z 2015 r. o zaprzestaniu ich udostępniania. Był wśród nich m.in. potentat branży logistycznej UPS. W dokumencie pojawia się ponadto m.in. Nissan, jedna z firm, o których w kontekście preferencyjnego dostępu do danych użytkowników Facebooka pisał wcześniej "Wall Street Journal". Mowa jest także o 52 producentach sprzętu i oprogramowania, w tym największych firmach amerykańskich (Amazon, Apple i Microsoft) oraz chińskich (Huawei i Alibaba Group). Czternaście z tych firm nadal ma dostęp do danych, choć jak zapewnia Ime Archibong, wiceprezes Facebooka ds. umów produktowych, nie są one udostępnianie "dla własnych celów" partnerów. Z dokumentu wynika, że Amazon i Apple mogą zgodnie z umowami z Facebookiem korzystać z danych jeszcze przez szereg miesięcy.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,