Rezonans 12 najbardziej widocznych kampanii mundialowych w Wielkiej Brytanii badał Kantar Millward Brown przy użyciu narzędzia Ad Express. Brano pod uwagę zarówno towarzyszące reklamom emocje, jak i to, czy spoty przekazują nowe informacje i na ile są zapamiętywane. Zastosowano technologię rozpoznawania twarzy widzów, m.in. po to, by stwierdzić, na ile śledzą fabułę reklamy.
W badaniu wysoko uplasowali się też sponsorzy piłkarskiej reprezentacji Anglii – Mars i Lidl. Tu z pewnością pomógł fakt dobrego występu zespołu, który zakwalifikował się do ćwierćfinału mistrzostw. Do sukcesu marek Visa, Mars i Lidl przyczynił się też, zdaniem autorów badania, wyraźny i czytelny w każdym ze spotów element “call to action”. Poniżej przeciętnej wypadły natomiast kampanie Adidasa, Nike i Beats.
Dwie z wyżej wymienionych marek – Visa i Adidas – są oficjalnymi partnerami FIFA.
(The Drum)