Zagranica

Starbucks dołącza do grona marketerów wojujących z plastikiem

Do 2020 r. sieć chce zrezygnować całkowicie z plastikowych słomek.

Sieć kawiarni Starbucks do 2020 r. chce zrezygnować z plastikowych słomek w swoich napojach na rzecz specjalnych osłon do kubka. Pokrywki są również plastikowe, ale w przeciwieństwie do słomek nadają się do recyklingu. Firma szacuje, że zmiana wyeliminuje zużycie ok. 1 miliarda plastikowych słomek rocznie.
Ruch jest częścią większego trendu przeciwko jednorazowym tworzywom sztucznym, szczególnie w branży gastronomicznej. Seattle, skąd pochodzi marketer, jest pierwszym miejscem na świecie, które oficjalnie nakazało rezygnację z plastikowych słomek – rozporządzenie weszło w życie 1 lipca.
National Park Service szacuje, że tylko Amerykanie zużywają ok. 500 milionów słomek dziennie. Duża część tych słomek trafia na wysypiska – przez wiele lat nie mogą tam ulec rozpadowi, zanieczyszczają oceany i powodują zatrucia zwierząt.
Coraz częściej słychać o alternatywie dla plastikowych słomek – wykonanych ze szkła, papieru, metalu czy bambusa.

(AdAge)