Zagranica

Facebook będzie wyświetlał reklamy na WhatsAppie

Na razie jednak skupia się na rozwoju narzędzi biznesowych.

Facebook poinformował, że portal społecznościowy ma w planach wyświetlanie w konwersacjach reklam w aplikacji WhatsApp, ale na razie koncentruje się na rozwoju i budowaniu narzędzi biznesowych. Gigant socialmediowy ma nadzieję, że uda mu się stworzyć odpowiednią ofertę reklamową, która umożliwi wyświetlanie kontentu reklamowego w szyfrowanych wiadomościach.
Specjaliści szeroko komentują te doniesienia. CEO Facebooka Mark Zuckerberg oświadczył bowiem wcześniej, jako współzałożyciel WhatsAppa wraz z Janem Koumem i Brianem Actonem, że reklama nie pojawi się na platformie po tym, jak Facebook przejął WhatsApp za ponad 19 mld dol. w 2014 r. Kouma poróżniło zagadnienie wyświetlania reklam w WhatsAppie i opuścił Facebooka w kwietniu ubiegłego roku. Odejście Kouma wywołało spekulacje, że reklamy prawdopodobnie pojawią się na platformie.
Tymczasem w platformie na rynkach testowych pojawiają się aplikacje business WhatsApp – na razie dla urządzeń z systemem Android – funkcjonalność pojawiła się w styczniu. Użytkownicy biznesowi mogą tworzyć profile dla swoich firm, konfigurować automatyczne odpowiedzi na często zadawane pytania i uzyskiwać dostęp do niektórych wskaźników dotyczących ich komunikacji z konsumentami. Aplikacja WhatsApp Business ma ponad 3 mln użytkowników.
WhatsApp poinformował też, że testuje narzędzia biznesowe dla dużych firm, takich jak linie lotnicze i banki, które chcą komunikować się z konsumentami za pośrednictwem usługi przesyłania wiadomości.

(AdWeek)