Satya Nadella, CEO Microsoftu, podkreślił w rozmowie z “Wall Street Journal”, że celem współpracy z Walmartem jest skuteczniejsza rywalizacja z Amazonem, który jako firma jednocześnie handlowa i technologiczna jest konkurentem obu stron umowy na głównych polach ich działalności.
Walmart zamierza zastosować rozwiązania Microsoftu w obszarze chmury obliczeniowej (wymiana informacji z poszczególnymi placówkami) oraz sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, m.in. w celu optymalizacji doboru produktów na półkach sklepowych oraz pracy urządzeń chłodniczych i innego sprzętu. Detalista ostatnio radykalnie tnie koszty w tradycyjnych placówkach, a inwestuje coraz więcej w sprzedaż online. Potrzebuje najnowszych technologii, by analizować efektywność tych działań.
Walmart intensywnie wykorzystuje Azure, chmurową usługę Microsoftu, zwłaszcza od czasu przejęcia w 2016 r. Jet.com, platformy e-commercowej zbudowanej na technologii firmy z Redmond. Azure jest drugim co do wielkości graczem w sektorze rozwiązań chmurowych po Amazon Web Services.
(WSJ)