Kraj

Jest projekt Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczący fake newsów online

Projekt zostanie poddany konsultacjom, a jego finalna wersja powinna powstać we wrześniu br.

IAB Europe we współpracy z innymi organizacjami branży reklamy online i platform internetowych przedstawiło projekt Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczący dezinformacji (fake news) online.

Projekt Kodeksu przygotowano w grupie roboczej powołanej przez Komisję Europejską w ramach prac forum, które tworzą organizacje zainteresowane zwalczaniem dezinformacji. Projekt zostanie poddany konsultacjom, a jego finalna wersja powinna powstać we wrześniu br.

– Członkowie IAB Europe zobowiązują się do dalszego inwestowania w narzędzia brand safety, które ograniczają lub eliminują niewłaściwe umieszczanie reklam, ponieważ takie działanie leży w najlepszym interesie zaangażowanych marek – uważa Townsend Feehan, prezes IAB Europe.

IAB Polska prowadzi własne badania na ten temat i współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji w ramach warsztatów poświęconych zwalczaniu dezinformacji.