M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Najnowsza kampania eBaya nie była przełomowa dla marki

( red. ) | 20 lipca 2018, 06:00

Podczas prezentacji wyników za II kwartał br. CEO eBaya Devin Wenig stwierdził, że nie spowodowała znaczącej zmiany w preferencjach amerykańskich konsumentów.

Wenig miał na myśli wskaźnik "brand consideration", czyli gotowości konsumentów do wzięcia marki pod uwagę w procesie zakupowym. Szef eBaya zapowiedział nową kampanię i inne działania marketingowe w bieżącym kwartale nakierowane na zwiększenie liczby kupujących na eBayu.

Globalna kampania "Fill Your Cart With Colour", która wystartowała latem ub.r. (w Polsce prowadzona pod hasłem "Kupuj kolorowo"), miała zmienić postrzeganie eBaya jako miejsca, gdzie oferowane są produkty z drugiej ręki i poprawić pozycję firmy w rywalizacji z Amazonem i Walmartem poprzez ukazanie rozpiętości i różnorodności oferowanego na platformie asortymentu. Była to pierwsza kampania przygotowana dla eBaya przez agencję  72&Sunny Amsterdam, która przejęła obsługę marki w marcu 2017 r. Obejmowała telewizję, radio, kino, digital i media społecznościowe. W Wielkiej Brytanii odegrała kluczową rolę we współpracy z programem "Great British Bake Off" w kanale Channel 4.

Według eMarketera w Stanach Zjednoczonych eBay wyraźnie ustępuje Amazonowi – na te dwie platformy e-commerce przypada odpowiednio 6,6 proc. i 49,1 proc. wydatków konsumentów online.

(The Drum)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,