M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Starcom: Adidas, Visa, Biedronka i Lotos z największymi wzrostami znajomości podczas MŚ 2018

Magdalena Soroczyńska | 23 lipca 2018, 06:00

Starcom zbadał znajomość marek, które Polakom kojarzą się z mundialem i polską reprezentacją.

Agencja mediowa Starcom na zakończenie piłkarskich mistrzostw świata w Rosji zbadała znajomość marek, które Polakom kojarzą się z mundialem i polską reprezentacją w piłce nożnej. W badaniu znajomości spontanicznej największe wzrosty w stosunku do badania przed mistrzostwami osiągnęły marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos. 

Po czterech tygodniach trwania MŚ w Rosji odsetek osób, które nie potrafiły spontanicznie wskazać żadnej marki kojarzącej się z MŚ 2018, spadł z 61 proc. do 51 proc.

W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami mistrzostw najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (14 proc.), Adidas (11 proc.) Visa (8 proc.) i Biedronka (7 proc.). Te trzy ostatnie marki osiągnęły również najwyższy wzrost znajomości – każda z nich urosła o 4 pkt proc. w stosunku do wyników badania zrealizowanego przed rozpoczęciem mistrzostw. Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA, a Biedronka jest partnerem reprezentacji Polski w piłce nożnej, podobnie jak Lotos, który również w tym zestawieniu odnotował wzrost o 4 pkt proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podobnie jak przed mundialem najwyższe wyniki w badaniu znajomości wspomaganej osiągnęły marki Coca-Cola (55 proc., +5 pkt proc.), Adidas (51 proc., +5 pkt proc.) i Visa (48 proc., +9 pkt proc.). Oprócz Visy wysokie wzrosty odnotowały także marki Wanda (+13 pkt proc.), Quatar Airways (+11 pkt proc.), Gazprom (+8 pkt proc.) i Hyundai (+8 pkt proc.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W części badania dotyczącej znajomości marek kojarzących się respondentom z reprezentacją Polski w piłce nożnej spontanicznie najczęściej wymieniane były marki Biedronka, Lotos i Orlen. Biedronka odnotowała wzrost o 6 pkt proc., Lotos o 5 pkt proc., a znajomość marki Orlen, która nie jest sponsorem reprezentacji, o 2 pkt proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W badaniu znajomości wspomaganej w porównaniu z wynikami przed MŚ 2018 na pozycję lidera wyszła Biedronka (59 proc., wzrost o 7 pkt proc.), która wyprzedziła Lotos (53 proc.). Istotne wzrosty odnotowały trzy marki będące oficjalnymi partnerami reprezentacji: Blachotrapez (+9 pkt proc.), Fakro (+4 pkt proc.) i Wiśniowski (+5 pkt proc.).

– Wyniki badania znajomości marek kojarzonych z MŚ 2018, zrealizowanego przez nas tuż przed zakończeniem mundialu, zestawione z analizą aktywności reklamodawców w telewizji podczas mistrzostw potwierdzają, że zaangażowanie w marketing sportowy ma sens wyłącznie w perspektywie długofalowej i wymaga inwestycji w komunikację, szczególnie podczas dużych imprez budzących największe zainteresowanie widzów. Warte odnotowania są stosunkowo wysokie wzrosty marek takich jak Wanda czy Gazprom, współpracujących z FIFA, które Polacy z dużą częstotliwością widzieli nie w regularnych spotach reklamowych lub billboardach sponsorskich, ale na bandach wokół boisk, podczas transmisji meczy – powiedziała Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Badanie agencji Starcom z serii HX Study zostało przeprowadzone w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna, na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów, mieszkańców całej Polski, w wieku 18+, Pre-test Maj 2018 N=1075, Post-test Lipiec 2018 N=1042.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,