Zagranica

Zyski Dentsu miały rekordowy poziom 1,6 mld funtów w ostatnim roku finansowym

Zyski Dentsu, japońskiej sieci reklamowej, jednej z największych na świecie, w ostatnim roku finansowym zamkniętym 31 marca miały rekordowy poziom:...

Zyski Dentsu, japońskiej sieci reklamowej, jednej z największych na świecie, w ostatnim roku finansowym zamkniętym 31 marca miały rekordowy poziom: 1,6 mld funtów. Zyski sieci wzrosły o 8,1 proc. w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Wzrost ten tłumaczony jest m.in. zwiększoną aktywnością marketerów związaną z igrzyskami olimpijskimi w Atenach. Dentsu “kontroluje” około 40-50 proc. czasu reklamowego na japońskim rynku telewizyjnym. Ma ponad 6 tys. klientów. Koncern szacuje, że w 2004 r. wydatki reklamowe w Japonii wzrosły o 3 proc. do poziomu 29,7 mld funtów. To pierwszy wzrost od 4 lat. (“BrandRepublic”)