M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Udane lato dla brytyjskiej ITV

( red. ) | 26 lipca 2018, 06:00

Dobry występ drużyny angielskiej w mundialu oraz popularność programu reality TV "Love Island" przyniosły stacji wzrost przychodów reklamowych i rekordowy udział w widowni.

Przychody reklamowe ITV w czerwcu br. wzrosły aż o 22 proc. Jak poinformowała dyrektor generalna stacji Carolyn McCall, udział w widowni na rynku brytyjskim wzrósł o 9 proc., osiągając poziom najwyższy od 10 lat.

Widownia półfinałowego meczu Anglia – Chorwacja, transmitowanego na wyłączność przez ITV, sięgnęła w szczytowym momencie 26,6 mln, a przy średniej 24,3 mln była większa niż liczba telewidzów śledzących ceremonie otwarcia i zamknięcia igrzysk olimpijskich w Londynie w 2012 r.

ITV sprzedało format "Love Island" – młodzi single romansują w domu na Majorce, a zwycięska para otrzymuje nagrodę 50 tys. funtów – do siedmiu krajów, a ósmy ma być ogłoszony niebawem. Oparta na programie darmowa gra na smartfony (płaci się za zakup wirtualnych przedmiotów) jest na czele listy najpopularniejszych gier w brytyjskim iTunes.

Stacja przewiduje, że wpływy reklamowe spadną w sierpniu po zakończeniu emisji "Love Island" w przyszłym tygodniu, ale zakłada, że na koniec września będą wyższe o 1 proc. w porównaniu z ub.r.

McCall, która przeszła do ITV z EasyJet na początku br., zapowiedziała, że w ramach trzyletniej strategii stacja zainwestuje łącznie 60 mln funtów, by opierać się w mniejszym stopniu na wpływach z reklam i skupić bardziej na produkcji programów. Planowane jest także poszerzenie działalności obejmującej eventy, konkursy i plebiscyty dla telewidzów. Znacząca część planowanych inwestycji wiąże się też z rozwijaną usługą streamingową ITV Hub. ITV prowadzi rozmowy z konkurentami, w tym BBC, na temat ewentualnego uruchomienia wspólnej usługi w tym obszarze.

(Guardian)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,