Zagranica

Hershey pozytywnie zaskakuje wynikami

Firma z rynku czekolady skorzystała na przejęciu producenta zdrowych przekąsek.

Hershey Co. opublikował ostatnie dane finansowe – kwartalne przychody i zyski okazały się wyższe od szacowanych na Wall Street. Analitycy wskazują, że producent czekolady mocno zyskał dzięki inwestycji w zakup firmy oferującej zdrowe przekąski. Wzrósł też popyt na czekoladki marki Hershey w Stanach Zjednoczonych.
Jak podała agencja Reutera, rynek czekolady w USA spowolnił ze względu na zmiany preferencji żywieniowych  konsumentów – wolą produkty mniej przetworzone, o niższej zawartości cukru. Takie trendy zmuszają producentów czekolady do wprowadzania innowacji i nowych technologii produkcji. W ciągu ostatnich kilku lat Hershey skupił się kategorii przekąsek – w 2015 r. kupił producenta przekąsek mięsnych Krave, a na początku tego roku spółkę córkę Amplify Snacks – markę SkinnyPop.
Głównie sprzedaż produktów tej ostatniej marki wpłynęła na całościową sprzedaż spółki Hershey – w II kwartale sprzedaż wzrosła o 5,6 proc., do 1,56 mld dol. Akcje spółki poszły w górę, emitent podniósł też kwartalną dywidendę o 10 proc.
W ostatnim kwartale Hershey zwiększył również wydatki na reklamę i marketing konsumencki – najmocniej promowana była marka ulepszonej wersji tradycyjnej czekolady Reese Outrageous i Hershey’s Gold.
W sumie, według Thomson Reuters, Hershey odnotował 5,3-proc. wzrost sprzedaży, do 1,75 mld dol., korygując szacunki analityków, które oscylowały wokół 1,74 mld dol.
Branża czekoladowa oprócz zmiany gustów konsumenckich zmaga się również z wyższymi kosztami towarów, jak kakao, czy wyższymi kosztami transportu. Aby zrównoważyć te wydatki, Hershey pracuje nad digitalizacją i usprawnieniem analiz w obszarze zapasów i planowania sprzedaży.
Zbliżone do Hersheya wyniki w Stanach Zjednoczonych odnotował Mondelez, który również ma wyższą sprzedaż – konsumenci szczególnie chętnie sięgają po ciasteczka Oreo, a Cadbury jest marką lubianą w Europie i Ameryce Północnej.

(Reuters)