M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Reklama i usługi w chmurze napędzają wyniki Amazona

( red. ) | 31 lipca 2018, 06:00

Przychody reklamowe za II kwartał wzrosły o 132 proc. rok do roku.

Reklama to segment rosnący zdecydowanie najszybciej i przekraczający nawet optymistyczne prognozy. Gigant e-commerce zanotował w minionym kwartale przychody z tego obszaru w kwocie 2,2 mld dol. wobec 945 mln dol. rok wcześniej. Spodziewane przychody reklamowe za cały rok to 4-5 mld dol. (wobec 3,8 mld dol. prognozowanych wcześniej). W II kwartale znacznie, o 49 proc., wzrosły także przychody z usług w chmurze, znanych pod nazwą Amazon Web Services - przyniosły one 6,1 mld dol.

Przychody Amazona ogółem wyniosły 52,9 mld dol. (wzrost o 39 proc. rok do roku). Kwartalny zysk firmy wzrósł - głównie dzięki świetnej sprzedaży reklam - do 2,5 mld dol z 200 mln dol. w analogicznym okresie rok wcześniej.

Amazon niedawno uruchomił program z wybranymi agencjami i markami, w ramach którego reklamy sponsorowanych produktów wyświetlane są nie tylko na głównej stronie sklepu, ale również na stronach partnerów. Do wzrostu przychodów przyczyniło się też udostępnienie sprzedaży reklam w modelu programmatic, podobnie jak robi to Google i Facebook.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,