M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mike Tyson o powstaniu warszawskim

Magdalena Soroczyńska | 31 lipca 2018, 06:00

Food Care wykupił ogłoszenie w "New York Times", żeby przedstawić powstanie warszawskie.

W sobotnim wydaniu amerykańskiego dziennika "New York Times" ukazało się płatne całostronicowe ogłoszenie reklamowe poświęcone powstaniu warszawskiemu. Reklamę umieszczono z inicjatywy Wiesława Włodarskiego, prezesa rady nadzorczej FoodCare.

- Bardzo często podróżuję do Ameryki, spotykając się z liderami biznesowymi w Stanach Zjednoczonych. Zawsze miałem do czynienia z niewielką wiedzą na temat Polski, nie mówiąc już o polskiej historii. Zdecydowałem się na tę kampanię, aby uczyć, edukować i pokazywać ludziom polską historię, jednocześnie pracując nad budowaniem dobrej przyszłości dla naszych międzynarodowych relacji – mówi Wiesław Włodarski.

Materiał reklamowy zawiera najważniejsze informacje na temat historii oraz zdjęcia pochodzące ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego.

Wideo z Mike'em Tysonem i ogłoszenie w „New York Times” – kampania reklamowa FoodCare w USA upamiętniająca Powstanie WarszawskieFoodCare opublikował także wideo, w którym Mike Tyson, ambasador marki Black, opowiada o powstaniu warszawskim. Polscy dziennikarze krytykują wybór Tysona w roli osoby opowiadającej o tym wydarzeniu. W filmie Tyson ubrany w koszulkę napoju energetycznego Black, którego jest ambasadorem, z opaską Armii Krajowej na ramieniu mówi o bohaterstwie uczestników powstania warszawskiego. - 74 lata temu, 1 sierpnia 1944 r., w obliczu zła, miał miejsce jeden z najodważniejszych czynów w dziejach ludzkości. Polska armia podziemna (…) powstała, aby walczyć z okupującym Polskę brutalnym reżimem nazistowskich Niemiec - mówi w nagraniu Tyson.

Jego występ w tej kampanii spotkał się w mediach społecznościowych z wieloma negatywnymi komentarzami, m.in. dlatego, że Tyson był skazany za gwałt. 

Do chwili zamknięcia tego wydania MMP24 nie udało nam się uzyskać komentarza od firmy Food Care. 

Czytaj więcej na temat: ,