Zagranica

Harley-Davidson poszerza ofertę, chcąc przyciągnąć młodszych konsumentów

Małe, lekkie motocykle będą produkowane głównie z myślą o dynamicznie rosnącym rynku azjatyckim.

Sprzedaż motocykli w Stanach Zjednoczonych spada od trzech lat. W drugim kwartale br. Harley-Davidson sprzedał na rynku amerykańskim o 6,4 proc. mniej motocykli niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jego udział w amerykańskim rynku dużych motocykli zmniejszył się do 48,4 proc. w minionym kwartale z 50,4 proc. w I kwartale br.

Poszerzenie oferty Harleya rozpocznie się w 2020 r. od wprowadzenia motocykli wagi średniej, w tym tzw. adventure bike, którym można jeździć także po drogach o nieutwardzonej nawierzchni. Małe, lekkie motocykle na rynek azjatycki mają być produkowane we współpracy z nieujawnionym jeszcze partnerem. Harley liczy zwłaszcza na rynek indyjski, gdzie sprzedaż motocykli tego typu rośnie w tempie ok. 25 proc. rocznie. 

Ponadto w 2019 r. w sprzedaży ma pojawić się elektryczny model Harleya o nazwie LiveWire. 

(WSJ)