M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

P&G: niewielki kwartalny wzrost sprzedaży dzięki segmentowi beauty

( red. ) | 1 sierpnia 2018, 06:00

Koncern przewiduje, że organiczny wzrost sprzedaży we właśnie rozpoczętym roku obrachunkowym 2019 wyniesie między 2 a 3 proc.

W zakończonym 30 czerwca br. IV kwartale roku obrachunkowego 2018 organiczny wzrost sprzedaży P&G wyniósł 1 proc., głównie dzięki dobrym wynikom segmentu beauty (marki do pielęgnacji skóry i włosów, w tym Head & Shoulders), który zanotował wzrost o 7 proc., a także proszków do prania i środków czystości (wzrost o 2 proc.). W segmencie produktów do golenia (m.in. marka Gillette) sprzedaż spadła jednak o 3 proc.

W minionym kwartale ceny produktów P&G spadły średnio o 2 proc., a w działach produktów do golenia i środków czystości o 3 proc. Zysk netto spadł o 15 proc., do 1,89 mld dol., podczas gdy koszt wytworzenia sprzedanych produktów wzrósł o 8,8 proc., do 9,03 mld dol.

(WSJ)

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,