Kraj

Plebiscyt "Pulsu Biznesu" wyłoni laureata największego sukcesu marketingowego III RP

Nowy konkurs "Sukces w marketingu" organizowany przez dziennik "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) wszedł w etap finałowy. Celem konkursu jest...

Nowy konkurs “Sukces w marketingu” organizowany przez dziennik “Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) wszedł w etap finałowy. Celem konkursu jest próba stworzenia pierwszego w Polsce katalogu firm, które osiągnęły największy sukces marketingowy po roku 1989. Nowa inicjatywa dziennika jest realizowana przy merytorycznym wsparciu firmy doradztwa strategicznego Stratosfera i firmy badawczej IQS and Quant Group. Za pomocą serwisu internetowego do połowy czerwca br. można głosować na jedną z dziesięciu marek finałowych. Są to: Atlas, Era, Frugo, “Gazeta Wyborcza”, Heyah, Łaciate, Red Bull, Reserved, Tymbark, Tyskie. Lista dziesięciu powstała podczas dwóch etapów badawczych: jakościowego oraz ilościowego. W etapie jakościowym stworzono długą listę marek, które w ciągu ostatnich 15 lat w mniejszym lub większym stopniu odniosły sukces marketingowy. Ekspertami były osoby od lat zajmujące się marketingiem. W etapie ilościowym – 100 wywiadów telefonicznych (badanie CATI) – kontaktowano się z osobami z różnych branż, zajmującymi wysokie stanowiska. Każdą z badanych osób poproszono o wskazanie 3 marek, które w latach 1989-2004 odniosły największy sukces marketingowy, oraz o wskazanie liderów w kilku kategoriach. Grono finalistów tworzy 10 marek najczęściej wymienianych przez badanych. Zwycięzca plebiscytu będzie znany pod koniec czerwca br. (KP)