M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

CP&B: Bogusky wraca, Karlsson odchodzi

( red. ) | 6 sierpnia 2018, 06:00

Alex Bogusky, współtwórca wielkich sukcesów agencji Crispin, Porter & Bogusky w pierwszej dekadzie XXI w., powraca jako chief creative engineer.

Powrót Bogusky'ego, który ma przywrócić CP&B nieco przybladłą świetność, oznacza zarazem odejście z agencji jej globalnego dyrektora kreatywnego Linusa Karlssona po zaledwie 9 miesiącach. Karlsson zdobył uznanie najpierw w szwedzkiej agencji Paradiset, a potem w Fallon Minneapolis. Z Paulem Malstromem, jako połowa słynnego "szwedzkiego duetu" zabłysnął m.in. pracami kreatywnymi dla MTV ("Jukka Brothers") i Miller Lite ("Evil Beaver"). Potem przez kilka lat pracował w McCannie, a w 2014 r., założył w Nowym Jorku butik kreatywny Ming Utility and Entertainment Group, skąd przeszedł do CP&B.

Bogusky zaczynał jako art director w 1989 r. w agencji noszącej wówczas nazwę Crispin and Porter Advertising. Pięć lat później awansował na dyrektora kreatywnego, w 1997 r. został partnerem, a w 2008 r. objął stanowisko co-chairman. Od 2010 r. odpowiadał za portfolio kreatywne grupy MDC Partners, właściciela CP&B, działał też jako inwestor i obrońca praw konsumenckich. 

CP&B zdobyła tytuł Agencji Roku "Advertising Age" w 2004 i 2008 r., została też uznana za Agencję Dekady. Główną siedzibę ma w Boulder, w stanie Kolorado, a drugie amerykańskie biuro w Los Angeles. Międzynarodowe biura znajdują się w Londynie, Kopenhadze, Sao Paulo i Pekinie. Ad Age Datacenter oszacował globalne przychody agencji w 2017 r. na 149 mln dol., o 2,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Do klientów CP&B należą: Domino's, Kraft Heinz, Fruit of the Loom, PayPal, American Airlines, Infiniti, Hershey, Letgo i Hotels.com.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,