Kraj

Etno Cafe stawia na crowdfunding

Firma chce pozyskać na inwestycje 5 mln zł i w ciągu roku debiutować na giełdzie.

Etno Cafe stawia na crowdfunding
6 sierpnia ruszyła oferta publiczna akcji Etno Cafe, producenta kawy kraftowej i właściciela największej, polskiej sieci kawiarni. Spółka oferuje do 12 820 akcji nowej emisji serii D. Ofertę wspiera kampania crowdfundingowa prowadzona na platformie Crowdway.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F_dzSFLbA4Y4%22%7D

Firma zamierza pobić rekord zbiórki w polskim internecie – chce zebrać 5 mln zł. Pozyskane środki ma przeznaczyć m.in. na rozwój sieci kawiarni i browaru kawowego, sieci sprzedaży Cold Brew Coffee i infrastruktury produkcyjnej palarni kawy. W ciągu roku zamierza też zadebiutować na giełdzie.

– Naszym celem strategicznym na najbliższe dwa lata jest stworzenie z Etno Cafe polskiej marki kawowej nr 1 w sektorze premium – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe.

Etno Cafe to polska sieć 17 kawiarni w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu i Lesznie. Podiada też własną rzemieślniczą  palarnię kaw Etno Cafe i Wroasters oraz browar kawowy Cold Brew Coffee, którego produkty są dostępne m.in. w sieci stacji benzynowych BP. Od 2016 r., kiedy uruchomiono browar kawowy i stworzono sieć kawiarni, spółka zwiększyła miesięczne przychody pięciokrotnie. Ten rok zamierza zamknąć w przychodem ok. 20 mln zł.