6 sierpnia ruszyła oferta publiczna akcji Etno Cafe, producenta kawy kraftowej i właściciela największej, polskiej sieci kawiarni. Spółka oferuje do 12 820 akcji nowej emisji serii D. Ofertę wspiera kampania crowdfundingowa prowadzona na platformie Crowdway.
Firma zamierza pobić rekord zbiórki w polskim internecie – chce zebrać 5 mln zł. Pozyskane środki ma przeznaczyć m.in. na rozwój sieci kawiarni i browaru kawowego, sieci sprzedaży Cold Brew Coffee i infrastruktury produkcyjnej palarni kawy. W ciągu roku zamierza też zadebiutować na giełdzie.
– Naszym celem strategicznym na najbliższe dwa lata jest stworzenie z Etno Cafe polskiej marki kawowej nr 1 w sektorze premium – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe.
Etno Cafe to polska sieć 17 kawiarni w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu i Lesznie. Podiada też własną rzemieślniczą palarnię kaw Etno Cafe i Wroasters oraz browar kawowy Cold Brew Coffee, którego produkty są dostępne m.in. w sieci stacji benzynowych BP. Od 2016 r., kiedy uruchomiono browar kawowy i stworzono sieć kawiarni, spółka zwiększyła miesięczne przychody pięciokrotnie. Ten rok zamierza zamknąć w przychodem ok. 20 mln zł.