M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Beiersdorf podnosi prognozy

Joanna Niewiadomska | 8 sierpnia 2018, 06:00

Marka La Prairie zanotowała 56-proc. wzrost obrotów.

Beiersdorf ogłosił wyniki za pierwsze półrocze br. Okazały się tak dobre, że koncern zdecydował się podwyższyć prognozy na 2018 r.

Ogółem obroty firmy wzrosły w ujęciu organicznym o 7,7 proc. Pion konsumencki, do którego należy Nivea, zanotował wzrost o 7 proc., a do wysokiego wyniku koncernu bardziej przyczyniła się marka Tesa (taśmy klejące i  rozwiązania samoprzylepne), której przychody okazały się o ponad 10 proc. wyższe niż rok wcześniej. W ujęciu nominalnym przychody ze sprzedaży wyniosły 3,6 mld euro, czyli 2,8 proc. więcej niż po sześciu pierwszych miesiącach 2017 r. Zysk operacyjny zwiększył się o 4,3 proc. do 585 mln euro, a marża zysku operacyjnego (EBIT) wzrosła sięgnęła 16,2 proc. (16 proc. rok wcześniej).

Nivea zwiększyła sprzedaż o 3,5 proc., segment derma, czyli marki Eucerin i Aquaphor - o 9,5 proc. Widać też efekty nacisku kładzionego zgodnie ze strategią "Blue & Beyond" na rozwój marki La Prairie, która wypracowała aż 56 proc. wzrost rok do roku.

W związku z tym, że wyniki okazały się wyższe od oczekiwanych Beiersdorf podniósł prognozę na koniec 2018 r. O ile w kwietniu zakładano, iż wzrost obrotów koncernu wyniesie 4 proc. pionu konsumenckiego 4-5 proc, a marki Tesa 3-4 proc., o tyle teraz prognoza przewiduje 5 proc. wzrost dla całego koncernu, 5 proc. dla kosmetyków i 5-6 proc. dla Tesy.

- Zgodnie z "Blue & Beyond" nadal kłaść chcemy nacisk na wykorzystanie potencjału marek takich jak Eucerin, Hansaplast i La Praire, podobnie jak naszej ikonicznej marki Nivea, a jednocześnie posuwać na przód digitalizację -  powiedział Stefan F. Heidenreich, CEO of Beiersdorf AG, komentując zmianę prognozy.

 

Czytaj więcej na temat: ,